she's beautiful but she's cold as ice

Ligger just nu i min säng och har precis kommit hem från stallet. Var först i skolan och diskuterade om sjukskrivningen, vi kom överens om att jag ska gå i skolan två dagar i veckan! Tror att det kommer funka bra, ska bara sitta med och låtsas bry mig för jag ska ändå inte få något betyg i ämnena.

Efter jag hade varit i skolan så körde mamma mig till stallet, köpte en redbull och en subway-macka att äta som brunch. Redbullen behövde jag, har nämligen inte fått en blund i natt... Min doktor har glömt att förnya mitt recept på sömntabletter så no sleep until that's done...

Aja, i stallet så tog jag ut Fire och joggade lite i paddocken, då var klockan ungefär 10.30. Det är väldigt tungt underlag så det var bra träning för benen, men är lite rädd för att det kanske sliter mycket på Fire's ben... Sedan gick vi in i ridhuset och där tränade vi lite löst, det gick superbra och Fire hade verkligen all sin koncentration på mig så det var superkul!

Efter ungefär 45 minuter i ridhuset så gick vi ut och tog en joggingrunda på ca 30 min. Kom tillbaka helt slut och då var klockan 12, så då fick hästarna lunch så jag lämnade Fire i hagen. Slängde in maten till henne och stod och myste med henne lite medan hon åt, och sedan när jag skulle gå tillbaks till stallet så följde hon med mig till utgången och stirrade surt på mig när jag inte tog med henne...

Om du som läser detta har en häst eller ponny så skulle jag gärna vilja veta vad du hittar på med din polle när du inte rider :)

Gammal gullig bild på Fire :)
 

Kommentarer
Anna

Vi brukar träna NH!

Svar: Vad roligt, är det några speciella markbaserade övningar som ni kör då? :)
Klara Berglind

Adelina

Jag har ju min medryttatponny som jag börjar bli för lång för. Hon har varit halt väldigt länge så har fått motionera henne från marken i skritt.
Jag logerar henne ibland.
Ibland tömkör vi, ibland med bett ibland i grimma.
Ibland promenerar vi i paddocken, ibland går vi ut en runda.
Ibland så tränar vi "kommunikationen" där vi går utan att jag håller i henne och att hon ska lyssna på mig.
Det finns en massa skoj saker man kan göra!
Kram

Svar: Låter kul!! :D Är ju fortfarande skyldig dig en ny design, vill du ha den snart eller? ;) isåfall så får du gärna skicka bilder på (helst stora med bra kvalité) till min mejl [email protected] så kan jag fixa ihop något!!
Klara Berglind


Blogg: http://hstteam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback