Justin Bieber




Denna videon på Justin Bieber har snabbt blivit väldigt känd, många tycker att han är dryg och barnslig och de kallar honom alla möjliga saker. Om ni känner mig IRL så vet ni nog om vad jag tycker om Justin, men om ni inte gör det så kan vi väl bara helt enkelt säga att jag inte direkt är ett fan av honom. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag faktiskt att jag skulle svarat lika drygt som han gjorde, utfrågaren ställde väldigt irrelevanta frågor och jag är lättirriterad när det gäller sådant...

Många människor "hatar" på Justin för detta, kallar honom saker osv. Jag förstår dem, Justin har gjort många dåliga saker som han faktiskt förtjänar att få skit för. Men vet ni vad jag stör mig på? Att folk kallar honom tjej, kvinna och pussy som om det vore något negativt, som om de vore skällsord.
Det kvinnliga könet är inget skällsord, sluta använda det som om det vore det!
Det tar självklart inte slut där, de kallar honom även för bög, homo och faggot, OCH JAG BLIR SÅ ARG. En sexualitet är inget skällsord!

Kvinnor och homosexuella är två förttryckta grupper, jag blir så trött på att se dem bli använda för att beskriva 'dåliga' saker. Det är ALDRIG okej att använda någons identitet som skällsord.

Kommentarer
Anna

Håller med till 100%

Kajsa

Är det här ett skämt eller? Jag förstår att du tar dina feminist grejer och allt liknande väldigt seriöst men vafan. "We need to talk about JB". Du inleder med videon och säger något smått om hur han är lite kaxig men att du förstår honom. Sen byter du helt ämne och tar upp en debatt om olika skällsord som hans "icke fans" kallar honom. Helt orelevanta till videon. Du diskuterar inte JB du diskuterar skällsord. Skärp dig.

Svar: När jag sa "we need to talk about JB" så menade jag denna videon och allt hat som händer runt omkring honom! Han är nog den enda kändisen som jag vet som ständigt ( redan från att han blev känd ) har blivit kallad för bög och tjej, därför kände jag att det var viktigt att ta upp särskilt nu när det försigår extra mycket.
Klara Berglind

Anonym

Ärligt talat, han är omkring 20 år gammal. Blev känd i kanske 14års åldern. Visst de va ett slags val han gjorde utan att tänka efter riktigt. Men iaf, han har spenderat typ hela sin ungdom som kändis och personligen tror jag inte att de är lämpligt för vissa personer som t.ex Justin.
Hela sin ungdom har han blivit dömd av hela världen. Jag tycker inte detta beetendet är konstigt med tanke på hans liv och en viss del av hans ungdom och såsmåningom kommer han växa ifrån detta.

Justin har jävligt många bra sidor med, tycker de är synd att folk glömmer bort dom o bloggar om hans dåliga sidor..

(Jag kritiserar inte ditt inlägg på något sätt, de är bara så här jag tycker o tänker om allt detta med Justin :) )

Svar: Jag förstår definitivt vad du menar! Jag tror tyvärr att kändisskapet har blivit för mycket för Justin och det är riktigt synd... Jag hoppas att det blir som du säger, att han växer ifrån detta!
Klara Berglind

Julia Leander

Du har så rät Klara!!

Svar: Woopwoop ^^
Klara Berglind


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback