Gör din egna ansiktsmask!

Som ni säkert är medvetna om så har jag inte perfekt hy, men jag har massor av knep som jag använder för att få den att bli bättre! Så jag tänkte dela med av ett knep som alla kan använda sig av, för det är så lätt att göra! Det är även perfekt för en tjejkväll, ansiktsmasker får man aldrig nog av!

Det enda du behöver är ett ägg!
Ägg är nämligen inte bara nyttigt att äta, det är även nyttigt för huden. Äggvita är rikt på protein och andra näringsämnen som kan hjälpa din hud att hållas frisk och ren! En ansiktsmask av ägg är bra för fet hy, stora porer och det ger även ett tillfälligt ansiktslyft! Har du däremot torr hy, så kan du använda äggulan som ansiktsmask istället! Äggulan kan du dessutom sedan använda för att naturligt återfukta huden efter ansiktsmasken.

Så här gör du:
Börja med att ta fram två skålar (jag använde två koppar och det går lika bra) och ett ägg. Knäck sedan ägget över ena skålen och se till att du bara får i äggvitan, försök alltså spara äggulan i skalet. Efter att du har fått ur all äggvita så kan du hälla över äggulan i den andra skålen. Ta sedan en gaffel och vispa äggvitan tills den är "bubblig", efter det så är det redo för att appliceras på ansiktet, jättenkelt!

Applicera äggvitan med fingertopparna och gör cirkulerande rörelser på huden, du behöver inte så mycket så gör inte ett för tjock lager för det tar tid att torka! Låt sedan masken sitta i ungefär 10 minuter och skölj sedan med ljummet vatten. Ta sedan äggulan med fingertopparna och massera in i huden, skölj sedan av direkt med ljummet vatten.
 
 
I och med att du knappast använt hela ägget så varför inte göra en omelett av resten? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback