Matchar rörelser

När du ser hästar i flock så kan du se hur ett mönster finns i deras rörelser, deras rörelser liknar varandras. Hästar strävar hela tiden för att röra sig som en enhet. Jag tycker att det är så intressant att se hur det stämmer så väl när man kollar på videos på mig och Fire, hon går med samma steglängd som jag gör, och med samma ben.

Även vi människor gillar att röra oss likadant, som en enhet, och detta kallas dans! Vi dansar för att känna en samhörighet. Så detta är något som jag tänker utforska lite mer, jag vill kunna dansa med min häst. Det kanske låter jättelarvigt, men jag finner det så himla intressant...

Lägger in min video här, så att ni själva kan kolla hur jäkla synkroniserat det blir, ibland tar det ett tag innan hon ser vilket ben hon ska ta först och så, men det är ändå så jäkla synkat!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback