Laboration

Idag var jag i skolan och laborerade med resten av klassen! Jag och Lexi jobbade tillsammans och jag hade ingen aning om vad vi skulle göra, men vi klarade det till slut :) I slutet av lektionen fick jag dock det hedersfulla uppdraget att rengöra behållaren där vi hade blandat HCl och NaOH (ganska farliga ämnen som fräter). Jag gick då för att rengöra dem och sa "Vad har vi då lärt oss idag? Ingenting" sedan på något mysko sätt så ställde jag mig och hällde ut ungefär hälften av blandningen på golvet... 

Som tur var så hade ämnena neutraliserats när vi blandade dem och därför så klarade sig golvet och fick sig en liten rengöring! Något lärde jag mig allt idag, håll grejerna rakt!! (och att HCl+NaHO blir neutralt). 

Känner att jag såg jäkligt smart ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback