frågor om homosexualitet

Det var inte särskilt långt tid sedan jag kom ut som ni säkert vet... Men jag har redan blivit offer för några knäppa uttalanden. Tänkte därför svara på alla frågorna här så kanske jag slipper få dem igen.
 
Några saker jag har fått höra från cis-killar är: 

"Så synd att du är lesbisk
Ja, det kanske du tycker, men snälla håll det för dig själv, för det räknas fan inte som en komplimang. Om du försöker ge mig en komplimang genom att säga att det är synd att jag är som jag är, för då har jag inte ett sexuellt intresse för dig.. Då är du på fel spår. Dessutom, om det är så himla synd så kanske du ska fundera på att ändra könsidentifiering? 
 
"Du är för snygg för att vara lesbisk, sötnos." Eh va? Försöker du säga till mig att alla som identifierar sig som lesbiska inte ser bra ut? För jag tycker att de ser jäkligt bra ut.
 
"Åh, lesbiska tjejer är fett sexiga!" Okej, kul att du sexualiserar min läggning..?
 
"Jag har aldrig varit med en lesbisk" Nä, kanske för att lesbiska är lesbiska?
 
"Hur har ni sex?" Det är väl väldigt individuellt? Går du runt till alla och frågar dem så här privata frågor?
 
"Använder ni dildo? Då kan ni ju lika bra vara med killar" Har du penetrerande sex? Då kan ni ju lika bra vara med killar?
 
Detta var några av de idiotiska frågorna som jag kunde komma på just nu.. Men har fått höra så många fler.. Kanske gör ett liknande inlägg med fler frågor någon annan dag!
 

Kommentarer
Sara

Du skriver om att vara lesbisk eller bi eller pansexuel osv är inget man väljer men ändå kan du utrycka dig så här??!? :"Dessutom, om det är så himla synd så kanske du ska fundera på att ändra könsidentifiering? "
Och att någon säger att dom anser att du är snygg för att vara lesbisk är inte det något dåligt, det är deras åsikt och dom tjejer som dom har mött med den läggningen kanske inte ha varit snygga :D

Svar: Det var sarkasm, självklart kommer ingen byta könsidentifiering för att jag är lesbisk. Om någon säger att jag är för snygg för att vara lesbisk så blir jag bara arg, för det bygger bara på stereotyper. De flesta människorna som säger att jag är snygg för att vara lesbisk har aldrig ens träffat någon lesbisk tidigare. Om det är deras åsikt så kan de hålla den för sig själv, för jag bryr mig faktiskt inte ett skit..

Man väljer inte om man är lesbisk, bi, pan, trans, osv.. men man kan välja att vara ett rövhål eller behandla människor med respekt.

-
Klara Berglind


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback