Experiment

Då jag bara läser 50% i skolan, så har jag så jäkla bra möjligheter för att kunna spendera extra tid i stallet. Så jag har bestämt mig för att helt enkelt göra ett litet experiment, jag ska vara i stallet från morgon till kväll bara för att se hur det påverkar mitt förhållande mellan mig och min häst.

Jag har läst att hästar under 50% av tiden bara står tillsammans och inte gör något särskilt, och under restrerande 50% av tiden så hittar de på grejer tillsammans. Jag ska försöka vara hennes dagen-runt-kompis under dessa veckorna nu (tänkte börja med att köra detta experimentet i fyra veckor, och startar imorgon) och på så sätt se ifall min mänskliga kontakt med henne är ett bra substitut till kontakten hästar emellan!

Tror att jag kommer att lägga upp ett inlägg per dag om detta, och ett stort varje söndag där jag kollar lite mer på vad som har hänt under veckan!




Liten instagramvideo får ni till detta inlägget!

Kommentarer
undefined

åh vad roligt! Ser fram emot att läsa mer om vad som händer :D


Blogg: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback