Bästa superhjältefilmerna


Jag absolut älskar superhjältefilmer och det råkar vara så att jag har tittat på i princip alla superhjältefilmerna som finns under detta lovet (för så rolig är jag..). Därför tänkte jag göra en liten lista med mina favoriter. Så här kommer dem, utan inbördes ordning! (Detta kommer nästan bara vara Marvel-filmer hehe)

The Incredibles (2004)
Detta är en grym animerad film från Disney! Den handlar om en familj med superhjältar som lever i en värld där superhjältar inte är tillåtna längre, men pappan har svårt att hålla sig ifrån att hjälpa folk och får på så sätt in familjen i trubbel. Snart kommer tvåan ut, jag kan knappt vänta!!



The Avengers (2012)
Denna filmen är helt jäkla grym, älskar verkligen alla skådespelarna som är med! Filmen är baserad på Marvel's serier.



Iron Man (2008)
HELT JÄKLA FANTASTISK FILM. Robert Downey Jr gör ett fantastiskt jobb med att skådespela Tony Stark (nästan så att man inte kan skilja Rober och Tony åt) jag älskar serien som filmen är baserad på. De har gjort tre stycker "Iron Man"-filmer, men ettan är helt klart bäst. De andra måste dock också kollas på!!!


X-men serien
Dessa är så bra att jag inte kunde välja en att lägga upp här, så nämner helt enkelt bara hela serien. Måste dock säga att ettan är så jäkla bra, men X-men The Last Stand är också helt otrolig, och X-men First Class. Om du inte har sett någon av dessa filmerna så har jag bara en fråga till dig, VART HAR DU VARIT? Jag såg första filmen när jag var tre år, och jag har älskat filmerna sedan dess.
(här är trailern till den nyaste filmen som inte har kommit ut än)



The Fantastic Four (2005)
Denna är precis som de andra extremt bra. Är nog dock lite längre ner på min lista, Iron Man och X-men är så mycket bättre. Men jag älskar det faktumet att de får superkrafter och lär sig hantera dem (filmer med sådant är mina favoriter, för då kan man drömma sig bort och önska att det var på riktigt). Den är värd en titt!



I Am Number Four (2011)
Helt otrolig film som handlar om en kille med superkrafter som ska lära sig att hantera dem och som ska fly från utomjordingar som försöker döda honom. Jättebra film som definitivt är värd att kolla på!




Okej, det kanske märks att jag har haft tid att se på mycket filmer nu under lovet. Särskilt om jag säger att detta inte ens är hälften av de superhjältefilmerna som jag har sett... Dessa är i alla fall jättegrymma, och om du har tid över och behöver en film att se på så rekommenderar jag starkt dessa!

Kommentarer
RMCK - en skönhetsblogg

Incredibles är helt underbar, men The Avengers gillar jag inte alls :/


Blogg: http://rmck.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback