American Apparel

Jag tittade runt på American Apparel för att ta en titt på deras strumpor, och istället för att bara se bilder på deras strumpor (som man kanske räknar med?!!) så fick jag en massa porr slängt i mitt ansikte. Jag ville bara ha ett par snygga strumpor ffs.

Jag blir så arg när jag ser sådant här, och sedan när jag pratar om det med någon som inte har samma feministiska åsikter som mig så säger de att sådant här inte finns. "Sluta vara sådan nazifeminist, de sexualiserar inte alls kvinnokroppar för att sälja saker"

Well

image
What
image
Is
image
This
image
???

Och för att visa det ännu tydligare, här är en bild på strumpor för män.
image

Sexismen är ju uppenbar, hur kan de själva ens publicera detta?
Krossa patriarikatet.

Kommentarer
Julia

Jag skulle nog faktiskt inte vilja köpa några strumpor från dem, är det inte dumt att stödja ett företag som gör så här?

Svar: Jo det är det verkligen, därför tänker jag definitivt inte köpa strumpor från dem! Eller något annat för den delen.
Klara Berglind

Anonym

Eh, att inte köpa strumpor för att du "får porr slängt i ditt ansikte" är väl lite att ta i.
Personligen tycker jag att de kan va så vackert med sex, naket(inte på de porriga sättet, du fattar)

Men att kvinnorna får stå nakna men inte männen är dock väldigt dålig och ah..Men har någon någonsin uppmärksammat hollister eller A&F? Där står ju killen utan tröja bara han ska sälja ett par jeans...
(jag försöker inte vara otrevlig :) gillar din blogg!)

Svar: American apparel har en lång lista med sexism i backluckan. Sexism mot anställda, och särskilt mot deras modeller. Därför väljer jag att inte stödja dem.

När jag handlar så ser jag mina pengar som "en röst" på vem som ska styra världen. Håller jag inte med om ett företags handlingar så köper jag därför inte av dem.

A&F och Hollister bojkottar jag redan. Dock inte för det med männen utan tröja. Sexualisering av kvinnor är vardagsmat, sexualisering av män är ganska nytt. Sexualisering av män har ännu inte gått så långt att män objektifieras. I alla fall inte på samma sätt som män. Om du tittar på reklamer så finns det bilder på avklädda kvinnor för att sälja i princip allt, t.ex bilar. Bilder med halvnakna män finns dock för tillfället bara med produkter som faktiskt är riktade åt män (t.ex byxorna som killen har på sig).

Detta är ett stort problem i vårt samhälle för det är en bidragande faktor till våldtäktskulturen, och vägen till att bli av med problemet är inte att klaga på att detta faktiskt också händer ibland mot män. (Inte för att det var det du gjorde, men det är en ursäkt som är väldigt vanlig: "men ibland så visar de män avklädda så jag tycker inte att det är något fel med att använda kvinnokroppar")
Klara Berglind

Emma

Shit älskar knästrumpor!!!!!😍😍😍😍😍😍


Blogg: http://www.nattstad.se/emics

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback