Så kallade vänner

Det värsta som finns enligt mig är personer som kallar sig ens vänner men som varje dag går och trycker ner en litegrann. Det kan vara allt från att rent ut säga "fy fan vilken ful tröja" till ett "wow, du lyckades faktiskt stänga dörren idag". Detta är inte saker som ska komma från en vän; tro mig, jag påstår inte att jag har världens bästa klädsmak och jag vet mycket väl att även jag har brister och där med saker jag glömmer. 

Det värsta tycker ändå jag är när "vännen" mycket väl vet att du har problem med något, t.ex att du är ledsen och därför tröstäter och då säger något i stil med "Asså, att äta lite mindre existerar inte i din lilla värld eller? Du överreagerar riktigt mycket om du tröstäter på grund av det där".
Well lilla vän, för det första så tror jag att din värld är lika stor som min och för det andra så om jag har öppnat upp mig för dig och berättat saker som är väldigt känsliga för mig så har du ingen rätt att dömma mig. 

Om du själv upplever att du har en vän som skadar mer än den hjälper så berätta för hen eller säg upp kontakten. Det är inte hälsosamt att ha en sådan vänskap. Jag vet att det kan vara jobbigt, det kan ibland vara den enda vännen man har, men mår du inte bra så är det inte din vän. Det blir automatiskt en fiende för hen skadar den du är och det är inte okej. Kom ihåg att jag finns på kik ifall du behöver prata (clairy_), om du vill vara anonym så kommentera eller skriv på min tumblr foxmetal.tumblr.com
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback