Flyinge hippologigymnasiet

Mitt schema! På torsdagar har vi flyingedag som ni ser :)

Fråga: kan vi skriva ett inlägg om hur det är att bo på flyinge, vilka regler det finns på internatet, hur ni tar er till/från skolan, om schemat är bra osv? :)

Att bo på Flyinge är nog mitt bästa val jag har gjort, jag bor nära min häst, får bra vanor, bra struktur och är med vänner hela tiden. Dessutom är det ett plus att jag slipper min mamma, vi går alltid varandra på nerverna när jag bor hemma! Dessutom är det oftast väldigt god middag i restaurangen och vi får efterätt två gånger i veckan :3

På internatet ska man vara hemma 22.00 på vardagar och 01.00 på helger, 
Ska du ta hit folk på helger så måste du få ok från husmor.
Det ska vara tyst i korridoren och i allmänna rum vid 22.00.
Städa upp efter dig själv, diska osv.
Rummen ska hållas i gott skick *host* Vendela *host*

På morgonen äter vi alla vår gemensamma frukost som vi får av skolan (där man får välja själv vad man vill ha) sedan åker alla gemensamt med 157:an som går utanför dörren till Södra Sandby. Efter det tar vi direkt 166 till Lund Idrottsplatsen. Ibland när det är problem med bussarna så kör husmor oss i hennes bil!

Vårt schema är väl helt okej, men som ni ser så är det sena tider, ca 8.00-16.00! Men det är så intensivt för vi har flyingedagen på torsdagar!

Schemat för årskurs 3 ser dock mycket bättre ut (längtar redan..) DE ÄR LEDIGA HELA FREDAGEN

Fråga gärna om ni vill ha mer info!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback